Színház Online

Kutyaélet – Monodráma az önmegvalósítás és önállóság nehézségeiről Vadász Krisztina előadásában

33 perc 26 másodperc ago

Vadász Krisztina előadása a fizikai és a prózai színház nyelvén beszél az önmegvalósítás és önállóság nehézségeiről, a megerősítésekről, illetve azok hiányáról, szabadságról és az igazság fáradhatatlan kutatásáról. A monodráma február 18-tól látható a 3K Kulturális Központban. A pályakezdő író-rendező-színész – aki 2020-ban diplomázott az SZFE színházrendező-fizikai színházi koreográfus szakán Horváth Csaba osztályában – számolt be elsőként […]

The post Kutyaélet – Monodráma az önmegvalósítás és önállóság nehézségeiről Vadász Krisztina előadásában appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

“Az út végén ott van vízióként az új campus” – Átadták az SZFE felújított könyvtárát

1 óra ago

2022. január 21-én, pénteken, ünnepélyes keretek között került sor a Színház és Filmművészeti Egyetem könyvtárának átadó eseményére az egyetem Vas utcai épületének felújított – a Nádasdy és a Várkonyi teremből könyvtári célra átalakított – szárnyában.

The post “Az út végén ott van vízióként az új campus” – Átadták az SZFE felújított könyvtárát appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Látványtér 2022 – Már látogatható az ország legjelesebb díszlet- és jelmeztervezőinek kiállítása

1 óra 15 perc ago

A kiállításon az ország legjelesebb díszlet- és jelmeztervezői bemutatják a közönségnek az elmúlt színházi évad maguk által a legjelentősebbnek ítélt alkotásait.

The post Látványtér 2022 – Már látogatható az ország legjelesebb díszlet- és jelmeztervezőinek kiállítása appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

“Egyszerűen mindent tudott életről, halálról, szerelemről” – Börcsök Enikőre emlékezünk

2 óra ago

Egy éve, 53 évesen, éppen a születésének napján hunyt el Börcsök Enikő, Jászai Mari-díjas színésznő, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja. Összeállításunkkal rá emlékezünk.

The post “Egyszerűen mindent tudott életről, halálról, szerelemről” – Börcsök Enikőre emlékezünk appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Újra elindítja gyakorlati színházi képzését a Manna

2 óra 53 perc ago

Második alkalommal hirdet kurzust a Manna az előadó-művészeti terület hátterében dolgozók számára. A képzés február közepén indul, a hallgatók korlátozott létszámú csoportokban a művészeti területen működő nonprofit szervezetek gazdasági és jogi szabályozásába kapnak részletes betekintést, emellett a pályázatírás, forrásteremtés és a produkciós menedzsment is fókuszba kerül.

The post Újra elindítja gyakorlati színházi képzését a Manna appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Fekete hattyú, fehér hattyú – A romantikus balettről szól Megyeri Léna és Bősze Ádám következő előadása

2 óra 57 perc ago

„Lábujjhegyen” címmel indított közös ismeretterjesztő előadás-sorozatot tavaly ősszel Megyeri Léna tánckritikus és Bősze Ádám zenetörténész, műsorvezető a Nagymező utcai Mozsár Műhelyben. 

The post Fekete hattyú, fehér hattyú – A romantikus balettről szól Megyeri Léna és Bősze Ádám következő előadása appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Martinovics Dorina: “Alföldi Róbertet az egyik legnagyobb mesteremnek tartom”

6 óra 29 perc ago

Másokon hidegvérrel átgázoló tévést játszik a Network című új szatírában a Centrál Színházban. Martinovics dorina színésznő úgy érzi, az emberek néha feszültségből nevetnek, máskor csak azért, hogy jelezzék, vették az adást. A 168 órában kérdezte Navarrai Mészáros Márton.

The post Martinovics Dorina: “Alföldi Róbertet az egyik legnagyobb mesteremnek tartom” appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

“Mindig kőkeményen helyt kellett állnunk” – Interjú Kuthy Ágnessel

6 óra 36 perc ago

Talán hisz az öröklött sorsokban, mely a Kossuth-rokon ükmamától egyfajta utat is jelent, kemény munkát a szakmában és a saját életében is. Húsz évesen, mint oly sokan, a Kolibri Színházban kezdte stúdiósként. Ma a kecskeméti Ciróka Bábszínház művészeti vezetője. Két világról, munkáiról, a covid-időszak nehézségeiről is beszélgettünk Kuthy Ágnes bábrendezővel.

The post “Mindig kőkeményen helyt kellett állnunk” – Interjú Kuthy Ágnessel appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Újra jön a Sakk musical! – Meghirdette nyári előadásait az Újszegedi Szabadtéri Színpad

18 óra 58 perc ago

A Dóm téri nagyszínpad után az Újszegedi Szabadtéri Színpad műsora is nyilvánossá vált. Az idei évadban elsőként több zenei koncert színesíti a Liget műsorkínálatát. A meghirdetéssel egyidőben a jegy- és bérletértékesítés is kezdetét vette az újszegedi programokra. Az új előadásokat Barnák László, a Szegedi Szabadtéri Játékok főigazgatója jelentette be Facebookon.

The post Újra jön a Sakk musical! – Meghirdette nyári előadásait az Újszegedi Szabadtéri Színpad appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Schilling Árpád: “Legalább 10 film készülhetne a Petőfi mozira adott pénzből”

1 nap ago

Ahogy arról beszámoltunk Rákay Philip, Szente Vajk és Kis-Szabó Márk forgatókönyve alapján, Lóth Balázs (Drága örökösök, Pesti balhé, A mi kis falunk) rendezésében készülő Petőfi-filmet a Nemzeti Filmintézet négy és fél milliárd forinttal támogatja. Erre reflektált közösségi oldalán Schilling Árpád.

The post Schilling Árpád: “Legalább 10 film készülhetne a Petőfi mozira adott pénzből” appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Nothing personal – Meseterápiás módszer inspirálta a Tünet Együttes új darabját

1 nap 6 óra ago

Egy hónap múlva, 2022. február 25-én és 26-án a Jurányi Házban lesz látható az idén kb. 20 éves születésnapját ünneplő Tünet Együttes új előadása, a Nothing Personal. A létezés eufóriája című filmjével világszerte ismertté vált rendező, Szabó Réka ezúttal a kiégés témájával foglalkozik. A próbafolyamathoz Boldizsár Ildikó meseterápiás módszere adott inspirációt. A darabban Szabó Réka, […]

The post Nothing personal – Meseterápiás módszer inspirálta a Tünet Együttes új darabját appeared first on Színház.online.

szinhaz.online

Frankenstein – Keresztes Tamás a Budapest Bábszínházban rendez

1 nap 6 óra ago

Január 3-án megtartották Nick Dear: Frankenstein olvasópróbáját a Budapest Bábszínházban. A Február végi bemutatóban színpadra lép Márkus Sándor, Teszárek Csaba, Bartha Bendegúz, L Nagy Attila, Podlovics Laura, Tataui Zsolt, Szolár Tibor, Beratin Gábor, Blasek Gyöngyi, Engárd Emil Pethő Gergő és Csarkó Bettina is.

The post Frankenstein – Keresztes Tamás a Budapest Bábszínházban rendez appeared first on Színház.online.

szinhaz.online
Checked
32 perc 48 másodperc ago
Színház Online
A színházi világ hírei
Feliratkozás a következőre: Színház Online hírcsatorna

Idézetek

Sokszor olyan dialógus kerül a dramaturg kezébe, amely leírt formájában csaknem laposan, banálisan, elmondásra érdemetlenül hangzik. De mihelyt valóban «hangzik», tehát a színpadon: tartalommal, az élet akcentusaival, ízeivel, a jó megfigyelés és az emberábrázoló tehetség vérkeringésével telik meg. Mindennek a színpadon nagy és ritka értéke van. A dramaturgnak hallania kell a dialógust. Vannak súlytalan mondatok, amelyek bizonyos helyzeti energiában robbanó erőre kapnak. A dramaturgnak látnia kell a színpadi helyzetet, érzékelnie kell a teret, a proporciókat, a levegőt. A színpad legalább annyira térbeli művészet (Raumkunst), amennyire irodalom. És nem lehet eléggé hangsúlyozni: mindez nemcsak a közönséghatás megalkuvó szempontjaira, hanem a dialógus és az egész mű drámai értékére, lényegére tartozik. Színpadon csak annak van jogosultsága, aminek színpadi dinamikája van, úgy is mondhatnám: ami több a színpadon, mint nyomtatásban.

Bárdos Artúr

"Minden színész beleszólhat dramaturgiai kérdésekbe, mindenki lehet egyszerre kint és bent is. Persze van olyan, amikor úgy érzem, hogy a dramaturg hátráltatja bennem a színészt vagy fordítva; sok feszültséget okoz, hogy folyton véleményeznünk kell valamit, ami még nincs kész, de ha pontosan meg tudjuk fogalmazni a kritikai észrevételeinket, akkor igazán eredményesek tudunk lenni."

Enyedi Éva: "Az abszurditás felszabadít" - fidelio.hu

Enyedi Éva

"A dramaturg az a szakember, aki a hatásért felelős; aki felméri, hogy milyen hatást kíván elérni egy előadás, milyen út vezet el odáig, aztán felismeri azokat az akadályokat, amelyek eltéríthetik a produkciót. Ez nemcsak a szövegre, de a történetmondás, az elbeszélés stratégiájára vonatkozik. Örülök, ha egy rendező képes úgy felfogni engem vagy a munkám, mintha lenne egy ipari kamerája, ami esetleg máshová irányul, mint ahová ő néz, és a kettő együtt talán az egész spektrumot lefedheti" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Radnai Annamária

'A dramaturg az, aki emlékezteti a rendezőt az evidenciákra' (Magyar Narancs, 2014/08.)

Ascher Tamás

"Érdekes pillanat, amikor elengedem a szöveget mint szerző: elkezd nem fájni, ha azt mondják, ez vagy az a mondat rossz, és már dramaturgként nézek rá, hogy miért az" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Radnai Annamária

"Ekkor csak egy kanavász van az olvasópróbán, vagy csak egy ötlet, amit közösen kezdünk kibontani. Ebben az esetben napról napra kell írói és dramaturgmunkát is végezni, rögzíteni az improvizációkat, jelenetet írni belőle másnapra" (Magyar Narancs, 2014/08.)

Róbert Júlia

"Egy kicsit tudni kell, hogyan működik a rendezés maga, mert alapvetően ahhoz kell hozzászólni, és nem csak ahhoz, hogy pont vagy kérdőjel legyen-e egy mondat végén." (Magyar Narancs, 2014/08.)

Gáspár Ildikó