WE ALL COME FROM PUSSIES 29. THEALTER / 7-9. nap

1 nap ago
Mindannyian. Persze, ettől függetlenül nagyon is különbözünk. A különbségek elvileg és alapvetően jók, de sokszor tragikus történéseket és komoly társadalmi, politikai problémákat generálnak, témákat adva olyan előadásoknak, mint amilyeneket idén a THEALTER utolsó három napján láthattunk. MOHAI ALETTA BESZÁMOLÓJA.

A BÚS LÁNY PANASZAI Ugye boldog vagy?

3 nap 23 óra ago
Ha kibírja az első tíz percet, akár egy jó mozi élményével távozhat a kísérletezésre fogékony néző. De ha nem, akkor okosan teszi, ha már az előzetes alapján eldönti, hogy megkíméli-e magát mindettől. Susanne Heinrich filmje ugyanis nagyon megosztó lehet a filmfesztiválok kínálatát kevésbé ismerő néző számára. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.

TÖRTÉNETEK A XXI. SZÁZADBÓL 29. THEALTER / 4-6. nap

4 nap 23 óra ago
A szegedi THEALTER fesztivál legnagyobb erénye, hogy összegyűjti a hazai, progresszív szemléletű produkciók legjavát, és hasonlóan különleges külföldi előadásokat sorakoztat fel melléjük. A negyedik, ötödik és hatodik nap így sok meglepetést tartogatott a közönség számára. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA.

A FOLYÓ OLY SÍMÁN, OLY SZELÍDEN 29. THEALTER / 1-3. nap

1 hét ago
A THEALTER-t a szokásokhoz híven a művészeti vezető nyitotta. Balog József performanszai mindig a pillanat esetlegességére és a tudatosság illékonyságára hagyatkoznak. És meghagynak az emlékezetnek egy-egy gesztust. Idén a napszemüveg fölé emelt, taposásra készülődő láb kerül az adattárba. PROICS LILLA ÍRÁSA.

TÚL A CSÚCSON Bring the Soul: The Movie, 2019

1 hét 4 nap ago
Vajon csak a népes rajongótábor számára érdekes a hihetetlenül népszerű BTS turnéfilmje, vagy olyanoknak is érdemes megnézni azt, akik kételkedve állnak a „BTS-jelenség” előtt? VÍZKELETI DÁNIEL CIKKE.

PARITTYA HELYETT ÖKÖL Góliát

1 hét 4 nap ago
A Góliát kiszámítható cselekményvezetése ellenére professzionálisan kivitelezett, kiváló színészi alakításokat felvonultató, Svédország kevésbé ismert oldalát megjelenítő darab. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA.

KI MERNE ISTENNEK VISSZASZÓLNI? Beszélgetés Háy János íróval

2 hét 3 nap ago
Nem tankönyv, nem irodalomtörténet, ha egyszerűen mondanám, az én prózám, mondja a szerzője a magyar irodalom Bornemisza Pétertől Víg Mihályig megírt Kik vagytok ti? című könyvéről, amely vitákat indított el, érzelmeket kavart. Egy szubjektív „irodalomtörténetről”, morálról, nemzettudatról és hiányokról beszélgettünk Háy János íróval. MARTON ÉVA INTERJÚJA.

JULIETTE BINOCHE-T AGYONNYOMTÁK Kettős életek

2 hét 4 nap ago
A Kettős életekben csak halovány nyomokban fedezhető fel az a játékossággal és könnyedséggel párosuló emberismeret, ami Olivier Assayas sikerültebb filmjeire jellemző. Juliette Binoche menti a menthetőt, de ezzel a forgatókönyvvel csodát tenni őt sem tud. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA.

MINDENKI HAZUDIK Tóth Krisztina: Fehér farkas

2 hét 5 nap ago
Tóth Krisztina új kötetének írásait talán a titok fűzi egybe. Titkok, rejtélyek, erőszak, megaláztatás, elfeledni és eltemetni vágyott kínos esetei a múltnak, amelyekre hol fény derül, hol nem, de sem az írások szereplőit, sem az olvasót nem hagyják nyugodni. SCHILLER MARIANN RECENZIÓJA.

AZ ÉLET VÉGSŐ SORON MINDIG AZ IRRACIONALITÁS MENTÉN SZERVEZŐDIK Beszélgetés Bocsárdi László rendezővel

3 hét ago
Hozzám hasonlóan sokan felkaphatták a fejüket a Szegedi Szabadtéri Játékok idei bemutatói közül a következőre: Háromgarasos (ismertebb címén Koldus)opera, a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház társulatával, Bocsárdi László rendezésében. Mintha kilógna a rendezői oeuvre-ből Brecht is, a darab is. Vagy mégsem? PAPP TÍMEA INTERJÚJA.

Checked

2 óra 48 perc ago
Az NKA kritikai portálja
SubscribeFeliratkozás a következőre: Revizor hírcsatorna